Zichtbaar ondernemen
Zichtbaar ondernemen

Facebook duurder voor bedrijven

zaterdag 13 januari 2018   1 minuut  203 woorden
Mark Zuckerberg, CEO van Facebook, heeft bekend gemaakt berichten van bedrijvenpagina's in de tijdlijn van gebruikers te beperken. Het betreft hier bedrijvenpagina's met weinig reacties op de berichten. De reden van deze ingrijpende verandering is het stimuleren van interactie tussen gebruikers, omdat Facebook is bedoeld is om mensen dichter bij elkaar te brengen.

Interactie uitlokken

Om te zorgen dat de interactie op berichten echt is, bestraft Facebook berichten waarin interactie wordt uitgelokt. Dit betekent oa. dat je in berichten niet mag vragen om te reageren op een bericht.

Adverteren op Facebook

Berichten waarvoor wordt betaald (denk aan het promoten of boosten) zullen nog wel getoond worden in de tijdlijn van gebruikers. Facebook is en blijft commercieel. Er zal dus meer advertentiebudget nodig zijn om je zakelijke berichten zichtbaar te houden voor Facebook-gebruikers.

Als je niet wil betalen

Het is nog niet te zeggen hoe ingrijpend de aangekondigde veranderingen binnen Facebook zijn, maar dat het bereik van je zakelijke berichten op Facebook zal dalen is vrijwel zeker.

Een alternatief

Wellicht is dit het moment om (als je dat al niet doet) zakelijk actief op Instagram te worden. Instagram is een snel groeiend netwerk waarbij er geen onderscheid wordt gemaakt tussen persoonlijke- en zakelijke berichten.

Facebook duurder voor bedrijven

Hyperlinks in deze blog


Naar blogoverzicht
We krijgen veel positieve reacties over de website. Echt heel leuk.
Romee Driessen (Driessen Dressage Horses)



RvD Webdevelopment krijgt een 9 van 10
gebaseerd op 46 beoordelingen.
Tevreden klanten