Wat is een goede kleur voor je website
230 woorden
Persoonlijke voorkeur is vaak de basis voor de kleurkeuze van een website. Dit kan soms helemaal verkeerd uitpakken. Denk aan een notaris met een gele of roze website of massagepraktijk met een website in felrood. Het is daarom belangrijk om te beseffen dat de gebruikte kleuren grote impact op bezoeker hebben. dinsdag 4 juli 2017 1 minuut Meer conversie door juiste kleur
De gekozen kleur heeft invloed op de conversie van je website. Zo blijkt dat ruim 60 procent van de aankoopbeslissingen gebaseerd is op kleur. Dit kan de hoofdkleur van de website zijn, maar ook de call-to-action buttons.Kleurassociaties
Welke basiskleur je het beste kan kiezen voor de website van jouw onderneming is makkelijker als je rekening houdt met onderstaande kleurassociaties;- Rood staat voor energie, moed, kracht, opwinding en warmte.
- Groen staat voor balans, verfrissing, herstel, gezondheid, positiviteit en evenwicht.
- Blauw staat voor betrouwbaarheid, intellectualiteit, loyaliteit, oprechtheid en effectiviteit.
- Geel staat voor jeugdig, optimistisch, zelfvertrouwen, creativiteit en vriendelijkheid.
- Paars staat luxe, bewustzijn, visie, waarheid en kwaliteit.
- Oranje staat voor warmte, veiligheid, emotie, passie en plezier.
- Roze staat ook voor liefde, romantiek, warmte en rust.
- Bruin staat voor warmte, rust, eerlijkheid, betrouwbaarheid en natuur.
- Zwart staat voor kracht, energie, wijsheid, veiligheid, aantrekkingskracht en efficiƫntie.
- Grijs staat voor neutraliteit.
Grafisch vormgevers
Ik heb jarenlange ervaring in het ontwikkelen van websites en werk samen met enkele grafisch vormgevers. Hierdoor kan ik mooi vormgegeven websites voor ondernemers bouwen.