Zichtbaar ondernemen
Zichtbaar ondernemen

Instagram feiten en cijfers

woensdag 16 augustus 2017   1 minuut  189 woorden
Het sociaal netwerk [instagram] heeft aan het begin van de zomer 700 miljoen gebruikers, waarvan er 400 miljoen dagelijks actief zijn. 75% van de Instagrammers volgt minimaal één bedrijf en de (nieuwe) functie Instagram Stories heeft meer dan 250 miljoen dagelijkse gebruikers. (mei 2017)

Betrokkenheid bij berichten

Instagram berichten met een foto leveren 36% meer betrokkenheid op dan berichten met een video's. Als er een gezicht op de foto staat, zorgt dat voor 38% meer likes. De betrokkenheid bij berichten is 79% meer als het een locatie bevat.

Het gebruik van hashtags

Instagram berichten met minstens één hashtag (#) hebben 12% meer betrokkenheid dan berichten zonder hashtag. 7 van de 10 gebruikte hashtags op Instagram zijn merknaam (branded).

Dagen en tijden

Meer dan de helft van de Instagram berichten worden niet gezien. Buiten werktijd is de betrokkenheid hoger dan tijdens werktijd. Berichten die geplaatst worden op werkdagen tussen 8.00 en 9.00 uur zorgen voor 35% meer betrokkenheid.

Instagram blijft groeien

Zoals uit bovenstaande cijfers blijkt is Instagram erg populair en blijft het netwerk groeien. Vandaar dat het verstandig is zakelijk gebruik te maken van Instagram voor de promotie van je onderneming. Instagram heeft de toekomst. Blijf op de hoogte en volg RvD Webdevelopment via [instagram].

Instagram feiten en cijfers

Hyperlinks in deze blog


Naar blogoverzicht
Sinds mijn website op SSL draait krijg ik meer offerte aanvragen.
Marco Looijschelder (Sunmarc zonweringen & raamdecoratie)



RvD Webdevelopment krijgt een 9 van 10
gebaseerd op 46 beoordelingen.
Tevreden klanten