Zichtbaar ondernemen
Zichtbaar ondernemen

Instagram feiten, cijfers en tips

donderdag 11 april 2019   1.5 minuut  342 woorden
Het sociaal netwerk Instagram heeft in het eerste deel van 2019 ruim 1 miljard gebruikers, waarvan er 500 miljoen dagelijks actief zijn. In Nederland zijn er ruim 2 miljoen gebruikers dagelijks actief op Instagram. De functie Instagram Stories wordt dagelijks door 1.6 miljoen gebruikers bekeken. Exacte cijfers van Instagram TV (IGTV) zijn nog niet bekend, maar de verwachtingen zijn hoog.

Instagram versus Facebook

Berichten geplaatst op Instagram hebben 58 keer meer betrokkenheid per volger dan berichten op het sociaal netwerk Facebook. Dit is een logisch gevolg van het feit dat Instagram een enorme groei ondergaat.

Betrokkenheid bij berichten

Instagram berichten met een gezicht op de foto, zorgen voor 38% meer likes. De betrokkenheid bij berichten is 79% meer als het een locatie bevat. Ruim 75% van de Instagrammers volgt minimaal één zakelijk profiel en 60% geeft aan nieuwe interessante bedrijven te ontdekken via Instagram.

Tieners trendsetters op social media

De 14-20 jarige lijken te fungeren als trendsetters op social media. Deze trends zetten langzaam door naar de andere leeftijdsgroepen. Facebook wordt steeds passiever gebruikt door de tieners, terwijl Instagram (Insta) zeer populair is. De conclusies van het Nationale Social Media Onderzoek 2019 is dat het gebruik van Instagram, Whatsapp en Youtube onder Nederlanders blijft groeien, terwijl het aantal Facebook-gebruikers blijft dalen.
Hebben ze geen Insta?

Benut de groei van Instagram

Zoals uit bovenstaande cijfers blijkt, is Instagram enorm populair en blijft het netwerk groeien. Vandaar dat het verstandig is zakelijk gebruik te maken van Instagram voor de promotie van je onderneming. Instagram heeft de toekomst. Blijf op de hoogte en volg Ronald van Dijk via Instagram.

Het gebruik van hashtags

Instagram berichten met minimaal één hashtag (#) hebben 12% meer betrokkenheid dan berichten zonder hashtag. Je kunt tot maximaal 30 hashtags per bericht gebruiken, maar het meest ideaal is het gebruik van 9 hashtags. Zeven van de tien gebruikte hashtags op Instagram zijn merknaam (branded).

Dagen en tijden

Meer dan de helft van de Instagram berichten worden niet gezien. Buiten werktijd is de betrokkenheid hoger dan tijdens werktijd. Berichten die geplaatst worden op werkdagen tussen 8.00 en 9.00 uur zorgen voor 35% meer betrokkenheid dan berichten geplaatst op andere tijden.
Met zijn snelheid, responstijd, meedenkendheid en klachtgerichtheid heeft Ronald indruk gemaakt en beveel ik hem van harte aan.
Anoek Duijndam (Fiduciam)



RvD Webdevelopment krijgt een 9 van 10
gebaseerd op 46 beoordelingen.
Tevreden klanten