Al meer dan 20 jaar
Webhosting en Websites
  • Home
  • Blog
  • De oplossing is dichterbij dan je denkt

De oplossing is dichterbij dan je denkt

donderdag 15 september 2022   2 minuten  463 woorden
"Er moet daar gewoon een trap komen, want mensen gaan niet omlopen."
"Dat past niet. Die boom staat in de weg."
"Dan hakken we die boom toch om."
"Nee, dat is geen oplossing. Die trap moet ergens anders."
"Dat kan niet, er is geen andere plaats voor die trap."
"Dat wordt toch omlopen."
"Nee, dat is geen optie."
De oplossing is gevonden

Zoals je ziet op de foto is de oplossing gevonden. Een uitsparing in de trap voor de boom. Hierdoor kon de boom blijven staan en mensen hoeven niet om te lopen. Er was dus toch een oplossing voor iets wat niet leek te kunnen.

Dit soort problemen kom ik ook tegen in mijn werk als websitebouwer. En hoe mooi is het om die problemen te laten verdwijnen. Ik neem je mee in twee situaties waarin ik die problemen heb opgelost.

Het kan niet anders volgens mijn websitebouwer

Ik zit aan tafel bij een ondernemer om de wensen voor haar nieuwe website te bespreken. Ze heeft haar huiswerk gedaan en laat twee lijsten menu-items zien. Deze wil ze in twee rijen onder elkaar op de website. Ik kijk haar vol verbazing aan en vraag waarom ze dat wil. "De extra ruimte is anders zo nutteloos, terwijl deze lager op de pagina goed kan worden gebruikt." is haar antwoord. Mijn verbazing groeit verder. Wat blijkt; haar vierkante logo moet groot getoond worden om de bedrijfsnaam te kunnen lezen. Het kan niet anders dan de menubalk hoger te maken volgens de bouwer van haar huidige website. En daar ben ik het niet mee eens.

Bekijk hoe de logo's worden weergegevens als je naar beneden scrolt op de websites van ByMarsha, Stadspartij Nijmegen, Slijterij de Toog en For Fun Outdoor.

De oplossing is dichterbij dan je denkt

Tijdens het bespreken van de wensen voor een nieuwe website vertelt de ondernemer dat er een nieuwsbriefaanmelding nodig is. Dat is uiteraard geen probleem, maar het is voor mij wel belangrijk om te weten welke mailingtool wordt gebruikt. "Ik twijfel nog tussen MailChimp en Laposta." antwoord hij. Ik adviseer hem Laposta en dat is ook wat hij wil. "Doe toch maar MailChimp" vervolgt hij. "Ik heb voorlopig geen tijd om de overstap te maken."

Ik stel hem voor een export te maken van de e‑mailadressen uit MailChimp en deze te importeren in Laposta. En daarnaast elke nieuwe inschrijving toe te voegen aan MailChimp en Laposta. Dan is alles voorbereid voor het moment van overstappen. "Volgens mijn huidige websitebouwer kon de plug-in dat niet realiseren." zegt hij verbaast. Ik kan dat wel, vertel ik hem.
Er is meer mogelijk dan je denkt

Ik help je graag met je vraag of probleem

Je mag met vragen of problemen met je website contact met me opnemen.

Ronald van Dijk


De oplossing is dichterbij dan je denkt

Stel mij je vraag
Ik geef je graag goed advies


Een adblocker kan de werking van deze functie beïnvloeden.
Domeinnamen worden geregistreerd op jouw eigen (bedrijfs)naam.