Zichtbaar ondernemen
Zichtbaar ondernemen

Social media vs e-mail nieuwsbrief

zondag 9 april 2017   1 minuut  209 woorden
Bereik je je klanten het best via e-mail nieuwsbrieven of via social media is een vraag die bij velen speelt. Het antwoord is niet eenvoudig en zal ook per bedrijf verschillen.

E-mail nieuwsbrieven

Ben je in bezit van een groot mailingbestand dan is het zeker de moeite om nieuwsbrieven te (blijven) versturen. Echter merk je dat het aantal nieuwe inschrijvingen kleiner is dan het aantal personen dat zich uitschrijft voor je nieuwsbrief.
In veel gevallen biedt de tool waarmee je de nieuwsbrieven verstuurt statistieken waaruit je kan lezen hoeveel klanten je e-mail hebben gelezen. Ook het aantal klikken op links in de nieuwsbrief is interessante informatie.

Social media

Nieuws dat je plaatst op social media, zoals Facebook, LinkedIn, Instagram of Twitter, kan verder worden verspreidt waardoor je nieuwe klanten bereikt. Het bericht kan na langere tijd nog gedeeld worden. Helaas is de click rate op social media relatief laag, waardoor je wellicht moet kiezen om vaker berichten te plaatsen.
Beperk je niet tot één social media-kanaal, maar kies voor minimaal twee kanalen. Indien je doelgroep ook mensen onder de 25-30 jaar zijn, is Instagram een must.

Conclusie

Plaats je berichten sowieso op social media en indien je een goed mailingbestand hebt, maak dan ook gebruik van de e-mail nieuwsbrief.


Social media vs e-mail nieuwsbrief
Wij zijn superblij en erg tevreden met de nieuwe website.
Suzanne en Stanley Scholsberg (ByScholsberg)



RvD Webdevelopment krijgt een 9 van 10
gebaseerd op 46 beoordelingen.
Tevreden klanten