De browser die je gebruikt heeft geen JavaScript ondersteuning.
Zichtbaar ondernemen
Zichtbaar ondernemen

Klanten komen terug

maandag 11 september 2017   2 minuten  417 woorden
Zoals iedere ondernemer zal herkennen, zijn er soms zakelijke relaties die besluiten om over te stappen naar een ander bedrijf. Uiteraard heb ik dit ook meegemaakt in de 15 jaar dat RvD bestaat. Als die situatie ontstaat is het belangrijk de relatie zo goed mogelijk af te ronden. Dat kan zijn door het snel afgeven van een verhuiscode voor de domeinnaam of het leveren van de benodigde bestanden van een website. Want waarom zou je heel snel werken als je een nieuwe klant krijgt, maar tegenwerken als een klant weggaat? Je weet nooit wat de toekomst brengt en, als je goed werk hebt afgeleverd, kan een klant in de toekomst weer bij je terugkomen.

Reden van vertrek

Een voorbeeld van een klant die RvD verlaten heeft (en ook weer is teruggekomen) is een ondernemer die een bedrijf kocht dat websites maakt. In dat geval is het niet vreemd dat deze klant zijn website onderbrengt bij het bedrijf dat hij heeft gekocht. Een ander voorbeeld is een ondernemer die is gaan samenwerken met een andere ondernemer, waardoor zijn bedrijf een VOF werd. De zoon van de vennoot heeft een webhostingbedrijf die graag de website wil hosten. Ook dan is het niet vreemd dat deze ondernemers de website laat hosten door de zoon van de vennoot.

Een paar jaar later

Als de ondernemer die een webdevelopmentbedrijf heeft gekocht deze weer verkoopt of als de samenwerking tussen de vennoten stopt en de starter van het bedrijf deze alleen voortzet, is het niet heel erg bijzonder dat ze weer aan RvD denken. Een logische stap is dat ze dan de telefoon pakken en aan geven dat ze de diensten weer willen onderbrengen bij RvD.

Onnodige drempel

Als dit telefoontje komt lijkt het dat de 'oude' klanten het gesprek moeilijk vinden. Alsof ze niet goed durven aangeven weer terug te willen komen. Maar waarom? Er zijn geen problemen geweest tijdens het vertrek, ik heb nooit moeilijk gedaan, nooit tegengewerkt en altijd goede diensten geleverd. Dus vanuit de kant van RvD zijn er geen reden om niet in gesprek te gaan. Sterker nog, als er weer een mooie relatie kan ontstaan is het een win-winsituatie.

Conclusie

De hierboven genoemde voorbeelden hebben daadwerkelijk plaatsgevonden en zeker 3 klanten die RvD hebben verlaten zijn na een bepaalde tijd weer terug gekomen. De conclusie is dat iedereen contact op mag nemen voor vragen over het maken van websites, het hosten van websites of andere gerelateerde zaken. RvD zal altijd proberen een zo goed mogelijke oplossing te vinden.

Klanten komen terug

Hyperlinks in deze blog


Naar blogoverzicht

Zichtbaar ondernemen
Sinds mijn website op SSL draait krijg ik meer offerte aanvragen.
Marco Looijschelder (Sunmarc zonweringen & raamdecoratie)



RvD Webdevelopment krijgt een 9 van 10
gebaseerd op 46 beoordelingen.
Tevreden klanten